دکتر کتابی: بسیج می‌تواند بازوی فکری و اجرایی هر مسئولی در دانشگاه باشد

۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۸۲۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۴۳

سرپرست دانشگاه کاشان گفت: بسیج می تواند بازوی فکری و اجرایی هر مسئول اجرایی و در دانشگاه باشد.

دکتر عباس کتابی در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج کارمندی دانشگاه کاشان، بسیج را مجموعه‌ای پویا و مردمی  عنوان کرد و اظهار داشت: ارتباط با جامعه و مردم باید هدف اصلی بسیج باشد.

وی نقش بسیج را در ارتقاء دانشگاه در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: هدف گذاری دانشگاه کاشان در قرارگرفتن بین پنج دانشگاه برتر کشور، باید به عنوان یکی از مهم ترین اهداف مجموعه‌های بسیج دانشگاه اعم از بسیج اساتید، بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی نیز باشد.

وی فرهنگ بسیجی را منشا خیر و برکت در کشور و جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز دانشگاه و همه  محیط‌های  علمی به روحیه جهادی نیاز دارد.

دکتر کتابی با بیان اینکه بسیج عامل پیوستگی و وحدت میان مردم است خاطر نشان کرد: بسیج عرصه ظهور فعالیت های مردمی در همه حوزه های اجتماعی است.

سرپرست دانشگاه کاشان عشق و علاقه به مردم و خدمت خالصانه و صادقانه به ایشان را از ویژگیهای بسیج ذکر کرد و افزود: چالش اصلی امروز نظام جمهوری اسلامی کارآمدی و در راس آن مدیریت کارآمد است و بسیج می تواند در این زمینه به مجموعه اجرایی کشور کمک کند و در راستای تمدن سازی اسلامی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است نقش موثری ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه پیشرفت علم و فناوری مدیون انقلاب اسلامی و حضور نیروهای بسیجی است .

وی پیشرفت تولیدات علمی شرکت های دانش بنیان را از دستاوردها و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: علم و دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.

دکتر کتابی از تلاش های خالصانه و مومنانه جناب آقای منزوی مسئول بسیج قبلی دانشگاه قدردانی و اظهار امیدواری کرد: تا جناب آقای صدوقی به عنوان یک  جوان خوش فکر و دغدغه مند بتواند با ارتباط مستمر و موثر  با بسیج اساتید و دانشجویی و با بسیج ادارات شهرستان و با مردم در راستای پویایی دانشگاه گام بردارد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان هم در این نشست بسیج را نیروی منحصر به فرد در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: بسیج یک نسخه شفابخش  و نجات بخش جبهه مقاومت و نیروی مردمی است.

سرهنگ رضازاده با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: بسیج در واقع، مظهر عشق و ایمان و آگاهی و مجاهدت و آمادگی کامل، برای سربلند کردن کشور و ملت است، اظهار داشت: بسیج یک نیروی مردمی، الهی، اخلاقی، علمی، تربیتی و آماده به کار برای فعالیت های بزرگ است.

وی فعالیت‌های بسیج را یک فرهنگ دانست و افزود: فرهنگ و منش بسیجی همیشه در صحنه و میدان بودن در عرصه‌های مختلف است.

وی دانشگاه کاشان را مایه افتخار شهرستان و نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد:  کسب رتبه های برتر این دانشگاه در سطوح مختلف علمی اعم از ملی و بین المللی نشان از وجود روحیه جهادی و بسیجی در بین اعضای هیات علمی و مجموعه کارکنان این دانشگاه است که امیدواریم این فرهنگ بسیجی تداوم داشته باشد.

سرهنگ رضازاده هم افزایی بین بسیج اساتید، کارمندان و دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این همگرایی و هم افزایی پشتوانه محکمی برای مدیریت دانشگاه می تواند باشد.

وی حرکت های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در ایام کرونا و برگزاری اردوهای جهادی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بسیج می تواند از ظرفیت های علمی دانشگاه استفاده کند و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و حل مسایل و مشکلات جامعه گام بردارد.

در این نشست از تلاش های آقای منزوی مسئول قبلی بسیج کارمندان دانشگاه تجلیل و طی حکمی  آقای وحید صدوقی به عنوان مسئول جدید بسیج کارمندان دانشگاه کاشان معرفی شد.


( ۱ )

نظر شما :