اطلاعیه پایگاه بسیج کارکنان دانشگاه بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۱ کد : ۱۸۰۹۷ اطلاعیه‌ها
تعداد بازدید:۲۳۱

 

(یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.

مقام معظم رهبری:

هفته‏  دفاع مقدس، یادآور حادثه‏ اى عظیم و به بار نشستن نتایجى عظیم‏ تر در سیر انقلاب ماست و هیچگاه از ذهن ملت محو نخواهد شد و کسانى که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت می کردند، منتظران حقیقى بودند.

31 شهریورماه سالروز آغاز حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام جنایتکار و پشتیبانی ابرقدرتهای شرق و غرب به ایران اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی، اولین روز از ایامی است  که به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.هفته دفاع مقدس یادآور ایثار مردان و زنانی است که در برهه حساس انقلاب با خلق حماسه هایی از جنس نور اسوه های ماندگار تاریخ سرزمینمان ایران اسلامی شدند. هشت سال دفاع مقدس ملت سلحشور ایران در برابر همه زورگویان جهان، برگ زرینی از حماسه ملتی است که تا همیشه تاریخ، نه تنها ایرانیان بلکه همه ملت های آزاده جهان به آن افتخار می کنند. استقامت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر زورگویی های رژیم متجاوز بعث و حامیان سلطه طلبش در دوران دفاع مقدس، فصلی زرین و پرافتخار در تاریخ ملل مسلمان و آزادیخواه جهان رقم زد و ایران اسلامی را به الگویی از استقامت و پایداری برای همه جهانیان تبدیل کرد ، همان الگویی که هسته های مقاومت ظلم ستیز و عدالت خواه در هرگوشه از آن الهام می گیرند .

ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سال هفته دفاع مقدس که به فرموده مقام معظم رهبری لوح افتخارات ملت ایران است و مقارن شده است با ایام اربعین حسینی (ع)، همراه با یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس با تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی (ره) شهدا، رزمندگان ، ایثارگران و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی و با تاکید بر ترویج و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی که برگرفته از فرهنگ ناب عاشورای حسینی (علیه السلام) است، توفیق ملت بزرگ ایران در تبعیت از مقام عظمای ولایت و تداوم حرکت در مسیر شهدا و ایثارگران را از خداوند متعال مسئلت می‌دارد و عزت و سربلندی و سلامتی مردم عزیز ایران را از ایزد متعال آرزومند است.

روزشمار  چهل و یکمین هفته دفاع مقدس در  سال ۱۴۰۰ از سوی سازمان بسیج مستضعفین کشور با شعار محوری "ما مقتدریم"به شرح ذیل اعلام شده است:

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ با عنوان "پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت"

پنجشنبه ۱مهرماه با عنوان "شهیدان، جانبازان آزادگان، صلابت و فخر آفرینی، سربازان"

جمعه ۲ مهرماه ۱۴۰۰ با عنوان "معنویت، زنان، خانواده و سلامت"

شنبه ۳ مهرماه با عنوان "ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی"

یکشنبه ۴ مهر ماه را "دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردم و اصناف"

دوشنبه ۵ مهرماه را "وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی"

سه شنبه ۶ مهرماه "نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر"

چهارشنبه ۷ مهرماه "فرماندهان، عزتمداران، حماسه آفرینان"  

و من الله التوفیق

پایگاه بسیج امام حسین (ع)

کارکنان دانشگاه کاشان
 


نظر شما :